Innsprøytningsdyse til bil diesel og bensin
Innsprøytningsventil diesel og bensin i vår nettbutikk
Etter den nye loven om eksosutslipp trådte i kraft i slutten av 1980 så erstattes ordinære bensinmotorer nå med de nye motorene som har innsprøytningsystem inkludert. Tidligere kunne eldre bensinmotorer sjelden kontrollere drivstoffluftblanding som derimot kan kontrolleres og styres veldig nøyaktig i motorer med et bensininnsprøytningsystem.
FunksjonerI bilmotorer finnes det dieselmotorer og bensinmotorer. Disse må skilles på fordi at i bensinmotorer kommer brennstoffet inn i inntaksystemet før eller etter motorens inntakventil før den når pumpen som sender ut brennstoffet. Dette skjer ikke i dieselmotorer da det som i prinsippet skjer her er at brennstoffet går direkte til forbrenningkammeret eller forkammeret. Bensinmotorer har i løpet av de to siste tiårene blitt utviklet slik at drivstoffet kan bli tvunget inn i forbrenningkammeret uten noen store problemer. En ulempe med denne motortypen er den høye termiske belastningen som injektorene er utsatt for. Hver sylinder har sin egen injektor som er forbundet med en sentral innsprøytningpumpe i en drivstoffledning.
Enhetinjektor systemFor å bokstavelig talt få en enhetlig injeksjon av drivstoffmengde vil alle linjer fra pumpen til sprøyten være av nøyaktig samme lengde ellers kommer de små forskjellene til å lede til endringer i trykket som har store konsekvenser for utslippene. Dette problemet har blitt løst takket være enhetinjektorer som er tilgjengelige for dieselmotorer. Her er hver sylinder koblet til en egen injektor som genererer trykket videre til injektorene.
Common rail systemetDet såkalte common rail systemet fungerer slik at trykket produseres av en mekanisk trykkpumpe slik at innsprutningen går fra injeksjonventilene til et felles rør som går til alle sylindre.
Hvis du trenger en injeksjonventil, injektor, innsprøytingdyse eller innsprøytingpumpe så finner du alt dette billig i nettbutikken vår.
Andre reservedeler kategori Motor
- Produsentinnskrenkning: TOYOTA
- for OE-nummer: 23670-29116
- Kvalitet: OE specification
- Driftstype: elektrisk styrt
- vekt [g]: 600
- Bruttovekt [g]: 800
- alternativ artikkel: -
- Statisk gjennomflyt ved 3 bar, medium n-Heptan [g/min.]: 429,2
- Motstand [Ohm]: 12
- Brennstofftype: Bensin
- Byttedel
- Drivstoffberedning: Common Rail (CR)
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med tetningsring
- Drivstoffberedning: Bensininnsprøyting
- Antall stikkontakter: 2
- Trykk [bar]: 3,5
- Motstand [Ohm]: 12
- Brennstofftype: Bensin
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med tetningsring
- Statisk gjennomflyt ved 3 bar, medium n-Heptan [g/min.]: 141,2
- Motstand [Ohm]: 14,5
- Brennstofftype: Bensin
- Brennstofftype: Diesel
- Tilleggsvare / tilleggsinfo: med tetning
- varenummer på anbefalt tilbehør: A2C59516873, 2802002039180
- Ta hensyn til anvisninger fra produsenten
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: styringsenhet/programmvare må innlæres/oppdateres
- Viktig at gammel og ny del sammenlignes (spes. OE-nr.)
- Byttedel
- Drivstoffberedning: Common Rail (CR)
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med tetningsring
- Byttedel
- Drivstoffberedning: Common Rail (CR)
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med tetningsring
- Drivstoffberedning: Common Rail (CR)
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med tetningsring
- Statisk gjennomflyt ved 3 bar, medium n-Heptan [g/min.]: 192,9
- Motstand [Ohm]: 12
- Brennstofftype: Bensin
- Statisk gjennomflyt ved 3 bar, medium n-Heptan [g/min.]: 116,5
- Motstand [Ohm]: 15,95
- Brennstofftype: Bensin