Differensial tilbehør til bil
Differensial tilbehør i vår nettbutikk
Diffen eller differensialen er en hastighetkompensasjon på et firefelts kjøretøy ved humpete veier,i svinger og under varierende grep. Den er bygget inn i girkassen på forhjulsdrevne biler, på bakakselen ved bakhjulsdrift og på hver akse ved firehjulstrekk, den fungerer som en dekkslitasje reduserer.
Differensial OEM - differensialsperrer og tetningerNår det gjelder differensialsperrer er merkene BMW, Porsche, Ferrari, OPEL og ALFA ROMEO de som teller som originalutstyr's pionerer. Og ved kjøp av tetninger, er ELRING en pålitelig merkevare.
Slitedeler i differensialenFunksjonen til differensialen er utformet for hele levetiden til et kjøretøy. Produsentene gir ikke lenger råd om intervaller for oljebytte. Men både på grunn av den lave kostnaden og også arbeidet, bør oljen skiftes ut mellom 45.000 og 60.000 km. Hvis differansialen er skadet, vil du høre høye hyl og brumming, helt uavhengig av hastighet på bilen. Det bråker spesielt når farten økes eller når du trykker på bremsepedalen.
Reparere differensialenSpesielt sårbare er de differensiale tannhjul som ble bygget før 1996 til Mercedes-Benz E-Klasse (W124-serien). Det er problematisk når det alltid oppstår lekkasjer. Skulle det oppstå en oljelekkasje, må differensialen først demonteres og så forsegles med nye pakninger. Som et første tiltak anbefales det å stoppe oljen. Hvis det ikke blir noen forbedring, for eksempel slik som med Mercedes Benz, må den fleksible disken og propellakselen være koblet fra differensialen og tetningsringene må så erstattes med nye.
Hører du hylelyd fra drivakselens midtlager og hardydisk bør disse sjekkes før reparasjonen. Hvis girene blir utslitt, kan reparasjon ikke utføres uavhengig av hverandre.
Bestill på nettet 24 timer i døgnetPå grunn av vårt meget store utvalg av reservedeler, kan vi garantere deg både høy tilgjengelighet og en rask levering av ELRING akseltetninger og også mange andre bildeler for flere ulike merker og modeller. Bare ta kontakt med en av våre dyktige medarbeidere, og de vil med glede gi deg råd om de ulike reservedeler både til motor, akseloppheng og filter.
Andre reservedeler kategori Kardangaksler og differensialer
- Vekt [kg]: 0,031
- innpakningslengde [cm]: 4,5
- innpakningsbredde [cm]: 4,5
- innpakningshøyde [cm]: 1,8
- Monteringsposisjon: 1. framaksel
- Innvendig diameter [mm]: 14
- Vekt [kg]: 0,55
- Monteringsposisjon: bak
- nødvendig stykktall: 2
- Diameter [mm]: 75,2
- Vekt [kg]: 0,128
- Monteringsposisjon: bakaksel, foran
- nødvendig stykktall: 2
- Innvendig diameter [mm]: 10
- Diameter [mm]: 38,8
- Vekt [kg]: 0,304
- innpakningslengde [cm]: 6,3
- innpakningsbredde [cm]: 6,3
- innpakningshøyde [cm]: 4,6
- Monteringsposisjon: bakaksel, bak
- Material: PU (polyruretan)
- Lagringstype: Gummimetallager
- Monteringsposisjon: bakaksel
- nødvendig stykktall: 1
- Versjon: Road Series
- Mengdeenhet: Stykk
- Monteringsposisjon: bakaksel
- Filtertype: Filterinnsats, med husdeksel
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med tetningsring, med skruer
- antall skruer: 2
- Form: sylindrisk
- Produsentinnskrenkning: HALDEX Generation IV
- Pass på systemfyllmengde
- Viktig at gammel og ny del sammenlignes (spes. OE-nr.)
- Vekt [kg]: 0,261
- innpakningslengde [cm]: 6,7
- innpakningsbredde [cm]: 6,7
- innpakningshøyde [cm]: 5,3
- Monteringsposisjon: bakaksel mitten
- Vekt [kg]: 0,693
- Lagringstype: gummilager
- innpakningslengde [cm]: 14,7
- innpakningsbredde [cm]: 7,5
- innpakningshøyde [cm]: 7,5
- Material: PU (polyruretan)
- Lagringstype: Gummimetallager
- Monteringsposisjon: bakaksel, foran
- nødvendig stykktall: 2
- Versjon: Road Series
- Mengdeenhet: Stykk
- Material: PU (polyruretan)
- Lagringstype: Gummimetallager
- Monteringsposisjon: bakaksel, bak
- nødvendig stykktall: 1
- Versjon: Road Series
- Mengdeenhet: Stykk