Clutchsett til bil
Clutchsett i vår nettbutikk
Clutchsett vil hjelpe deg med å gjenopprette operasjonen til denne komponenten rimelig. Clutchdeler slites ut nesten samtidig, det er derfor de bør skiftes ut i et sett. Å kjøpe et sett er rimelig sammenlignet med å kjøpe alle komponenter separat. Vanligvis er hoveddelene i settene en trykkplate, clutchskive og et utløserlager.
Hovedtrekk ved ulike typer clutchsett
Settene kan inneholde ulike antall og typer reservekomponenter. For eksempel kan friksjonsforingene til skiver i clutchsettene være produsert av ulike materialer. De mest vanlige er organiske cellulosebaserte deler. Den viktigste fordelen med disse er en lav pris. I tillegg sørger de for toppkomfort. De kan vare relativt lenge dersom du kjører bilen forsiktig.
Kevlar-fasadene varer lengre enn organiske. De tåler høye temperaturer bedre. Imidlertid behøver disse delene lang innkjøring: du må unngå å kjøre med høyt RPM og samt kjøre i oppoverbakker.
De keramiske komponentene overfører perfekt det høye dreiemomentet. Mange av disse kan brukes ved høye omgivelsestemperaturer. Settene med keramiske deler er stort sett designet for sportsbiler.
Noen sett inneholder en plate med spjeldfjærer. De absorberer støt effektivt og er perfekte for hverdagsbykjøring. Komponentene med et stivt nav gjør hele systemsarbeidet grovere. Racerbiler er utstyrt med disse.
Bruk og utbytting: hva du burde vite
- Hold ikke på clutchpedalen med mindre du må. For store belastninger leder til at utløserlageret ødelegges for tidlig. Tegn på at denne er i dårlig tilstand er uvanligelyder som kommer fra komponenten når pedalen er trykket ned.
- Sjekk tilstanden til tetningens. Dersom de har utviklet feil, må du bytte dem ut så kjapt som mulig. Tetninger med skader leder ofte til oljing av friksjonsfor. Vanligvis medfører dette brent lukt i bilinteriøret.
- Dersom du ikke har de nødvendige ferdighetene, må du få clutchsettet montert av fagfolk. Feil montering fører ofte til at komponenter blir skadet. For eksempel kan disken utvikle deformering dersom inngangsakselen presses mot navet mens det er i gang. Dette resulterere i funksjonsfeil på komponenten, girskifteproblemer og fremmedlyder.
topreservedeler.co.no: kun bilkomponenter av god kvalitet
Her kan du kjapt velge og kjøpe clutchsett fra gode produsenter. Vi har ofte kampanjer på gang slik at du definitivt kan spare penger. Nettbestillinger behandles så kjapt som mulig. Levering tar minst mulig tid. Bli kunde hos nettbutikken topreservedeler.co.no og ikke bruk ekstra penger og tid på bilreparasjonen.
Andre reservedeler kategori Clutch / -deler
- Tannantall: 18
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med utløserlager
- fabrikkny del
- Navprofil: 21 x 18
- Vekt [kg]: 4,39
- Utvendig diameter clutchtrykkplate [mm]: 200
- Produktlinje: BR 0241
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med svinghjul, med boltsett, spesialverktøy nødvendig for montering, Tomassesvinghjul med friksjonsstyringsskive
- Tilleggsvare / tilleggsinfo: med sentral utkobling, uten føringslager
- Regulering: med automatisk justering
- Antall tenner (beregning av maks frivinkel: 7
- maks tippespillerom [mm]: 2,9
- Maks fri vinkel [grad]: 18
- Antall festehull: 6
- Diameter [mm]: 200
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med utløserlager, med clutchplate
- Diameter [mm]: 181
- Tannantall: 18
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med lager, med clutchplate, med utløserlager
- Tilleggsvare / tilleggsinfo: med clutchtrykkplate
- Navprofil: 20,8x18,2-18N
- flere deler: tre deler
- Netto vekt [kg]: 2,75
- Produktlinje: BR 0222
- Diameter [mm]: 200
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med utløserlager, med clutchplate
- Produktlinje: KIT3P
- Tannantall: 26
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med utløserlager
- fabrikkny del
- Vekt [kg]: 3,32, 3,33, 3,575
- Clutch: for kjøretøy med trykkaktivert clutch
- Utvendig diameter clutchtrykkplate [mm]: 180
- Diameter [mm]: 180
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med utløserlager, med clutchplate
- Produktlinje: KIT3P (CSC)
- Tannantall: 26
- Tilleggsvare / tilleggsinfo: med sentral utkobling
- fabrikkny del
- Navprofil: 21,9 x 20
- Vekt [kg]: 6,32
- Clutch: for kjøretøy med trykkaktivert clutch
- Diameter hydraulikktilkobling [mm]: 12,2
- Hulldiameter [mm]: 31
- Utvendig diameter clutchtrykkplate [mm]: 215
- Antall festehull på sentralutløseren: 2
- Produktlinje: KIT3P
- Tannantall: 18
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med utløserlager
- fabrikkny del
- Navprofil: 20,97 x 18,2
- Vekt [kg]: 5,77, 5,96
- Clutch: for kjøretøy med trykkaktivert clutch
- Utvendig diameter clutchtrykkplate [mm]: 230
- Diameter [mm]: 190,0
- Tannantall: 18
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med clutchplate, med utløserlager
- Tilleggsvare / tilleggsinfo: med clutchtrykkplate
- Diameter [mm]: 220
- Tilleggsvare / tilleggsinfo: med sentral utkobling
- for svinghjuldybde [mm]: 12,7
- Diameter hydraulikktilkobling [mm]: 12,2
- Diameter [mm]: 230
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med utløserlager, med clutchplate
- Tilleggsvare / tilleggsinfo: med clutchtrykkplate
- Produktlinje: KIT3P
- Tannantall: 18
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med utløserlager
- fabrikkny del
- Navprofil: 21,8 x 18,2
- Vekt [kg]: 5,03
- Clutch: for kjøretøy med trykkaktivert clutch
- Utvendig diameter clutchtrykkplate [mm]: 200
- Produktlinje: BR 0222
- Diameter [mm]: 230
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med utløserlager, med clutchplate
- Tannantall: 28
- Tilleggsartikkel / tilleggsinfo 2: med utløserlager, Spesialverktøy ikke nødvendig for montering
- Navprofil: 22,2 x 20,3, 20,3x22,1 - 28N
- flere deler: tre deler
- Motorversjon: for motorer med svinghjul med dobbel masse
- Vekt [kg]: 5,07
- Clutch: for kjøretøy med trykkaktivert clutch
- for svinghjulsprodusenter: LUK
- for svinghjuldybde [mm]: 17,6
- Utvendig diameter clutchtrykkplate [mm]: 228
- Forspenning[N]: 5550