Vindusviskermotor til bil bak og foran
Vindusviskermotor bak og foran i vår nettbutikk
Vindusviskermotor, også kjent som vindusrutemotor, sørger for at du kan få bilen sine viskerblad til å arbeide som de skal og at de kan brukes i det hele tatt. Denne motoren er den eneste som er utformet som viskerystem for å rengjøre bilens frontrute. De er drevet av 12V DC-motorer som egentlig nesten all elektronikk i bilen er drevet med. Vindusvirskermotorer kjennetegner av høy styrke og holdbarhet og stillegående drift. Andre fordeler er lavt strømforbruk og lave produksjonskostnader.
tekniske funksjonerVindusviskermotoren blir installert ved vindrutemotor på motorrommet sin bakre del, rett under kroppen. Det fungerer som en tannhjulsmotor og er montert på en bunnplate og driver en snekkeaksel av et tannhjul. Redskapet er en sveiv (eller liten spak) som er koblet til viskeroverføreren. På dette viset kan viskermotoren nå høye dreiemomenter selv ved lave hastigheter når rotoren er utformet som et tolvpolig T-anker.
Som oftest har viskermotoren disse egenskapene:
Driftsspenning: 1-2 V (DC)
Bruker:
2.5 A på tomgang
3 A ved middelmådig belastning
5 A ved høy belastning
15 A når motoren låser seg
2.000 ved 8,4 V
3000 ved 12 V
Motor-ø: ca 60-65 mm
Motorlengde: ca 180-200 mm
Vekt uten motorboks: ca 950-1000 gram
Bakre vindusruteviskere har vanligvis en liten installert viskermotor som fungerer på samme måte som tannhjulmotoren gjør. På grunn av overnevnte egenskaper så pleier disse viskermotorene å brukes i flere ulike anvendelsesområder, for.eks til modellering. Den skal i prinsippet leve like lenge som bilen, men feil i overføringen som kan oppstå når vindusviskerne fryses på vinteren som kan føre til at du må bytte motoren hvis den blir skadet under overføring. Du finner passende viskerrmotorer til modellen som din bil er, inkludert egnet overføring på vår nettside til en billig penge.Vi har til og med viskerstaver, vannpumper og vindusviskerne til de beste prisene.
Andre reservedeler kategori Elektrisk
- Monteringsposisjon: bak
- Spenning [V]: 12
- Venstre- / høyrestyring: for høyre/venstre ratt, for venstreratt
- Vekt [kg]: 0,87
- Antall stikkontakter: 4
- Koblingsgjenge: M8x1.25
- Monteringsposisjon: foran
- Spenning [V]: 12
- Nominell ytelse [W]0
- Venstre- / høyrestyring: for venstreratt
- Antall stikkontakter: 4
- Ant. gjengeboringer: 3
- Monteringsposisjon: bak
- Spenning [V]: 12
- Venstre- / høyrestyring: for høyre/venstre ratt
- Monteringsposisjon: foran
- Produktlinje: ORIGINAL PART
- Spenning [V]: 12
- Vekt [kg]: 1,14
- Antall festehull: 3
- Montasjetype: boltet/skrudd
- Monteringsposisjon: foran
- Spenning [V]: 12
- Venstre- / høyrestyring: for venstreratt
- Monteringsposisjon: foran
- Spenning [V]: 12
- Montering/demontering skal kun gjøres av fagpersoner!
- Monteringsposisjon: foran
- Spenning [V]: 12
- Nominell ytelse [W]: 40
- Venstre- / høyrestyring: for høyre/venstre ratt
- Vekt [kg]: 1,05
- Antall stikkontakter: 5
- Ant. gjengeboringer: 3
- Monteringsposisjon: foran
- Spenning [V]: 12
- Nominell ytelse [W]: 40
- Venstre- / høyrestyring: for venstreratt
- Antall stikkontakter: 4
- Monteringsposisjon: foran
- Spenning [V]: 12
- Venstre- / høyrestyring: for venstreratt
- Tilkoblingsantall: 4
- Vekt [kg]: 1,2
- nødvendig stykktall: 1
- Monteringsposisjon: bak
- Spenning [V]: 12
- Tilkoblingsantall: 4
- Vekt [kg]: 0,97
- Antall festehull: 3
- Monteringsposisjon: bak
- Spenning [V]: 12
- Montering/demontering skal kun gjøres av fagpersoner!
- Monteringsposisjon: foran
- Spenning [V]: 14
- Venstre- / høyrestyring: for venstreratt
- Antall stikkontakter: 5
- Monteringsposisjon: bak
- Spenning [V]: 12
- Nominell ytelse [W]: 40
- Tilkoblingsantall: 4
- Antall festehull: 3
- Monteringsposisjon: foran
- Spenning [V]: 12
- Nominell ytelse [W]: 40
- Venstre- / høyrestyring: for venstreratt, for høyreratt
- Antall stikkontakter: 4
- valgfri
- Koblingsgjenge: M6x1
- Hullantall: 3
- alternativt reparasjonssett: 460049